Ciężko wyobrazić sobie współczesną modę bez
takiego elementu jak jeansy. Powstało tysiące wariacji na temat jeansów, różne
rodzaje krojów, przetarć, dekoracji spowodowały, że prawie każdy ma w swojej szafie,
chociaż jedną parę. W Polsce przyzwyczailiśmy się do kilku marek, które specjalizują
się w ich szyciu tj. Levis, Lee, Wrangler i Big Star. Od kilku lat w USA
zapanowała moda na niszowe marki jeansów.
Modele często szyte są na zamówienie, w małych seriach, w użyciem nowoczesnych
technik, przez co ich cena jest znacznie wyższa od standardowych produktów z
sieciówek.
7 For all Mankind |
Jedną z takich marek, która staje się konkurencją dla największych
amerykańskich graczy tego rynku jest 7 For all Mankind. Firma powstała w 2000 r w Los Angeles z
inicjatywy trzech właścicieli: Michael
Glassera, Peter Korala i Jerome Dahana.
Dahan i Glasser to projektanci jeansów, którzy pracowali w branży
odzieżowej od lat. 7 For All Mankind była pierwszą firmą, która
postanowiła szyć spodnie w segmencie „premium denim”. Marka powszechnie
nazywana „Siódemką” stała się popularna wśród redaktorów mody i stylistów a
następnie pokochały je gwiazdy Hollywood. Noszą je m.in. Angelina Jolie, Cameron Diaz, Jennifer
Garner, Jake Gyllenhaal, Ben Affleck i Ryan Reynolds. Marka zaczęła rozwijać swoją kolekcję poszerzając je o ubrania damskie,
męskie, sportowe, obuwie i torebki.
Współpraca z najlepszymi projektantami np. Zac Posen, Azzedine Alaia,
Pucci owocuje powstaniem kreatywnych rozwiązań i nowoczesnych twórczych
produktów. 7 For All Mankind połączył światy denimu i couture
zmieniając modowy krajobraz.
7 For all Mankind |
Kluczem do sukcesu marki jest dopasowanie,
tkaniny, dbałość o szczegóły oraz logo na tylnych kieszeniach spodni. Na
kieszeniach wykorzystywane są różne wzory haftów, dzięki czemu można ustalić
model. Ich A-Jean kieszeń składa się z "A" wyszytego na kieszeni i
czasem zawierającego kryształki Swarovskiego. Dojo Jean składa się z
"7" na kieszeni, Kate wyposażony jest w haft w kształcie litery V.
Firma szyje spodnie damskie w 7 fasonach i
kilkunastu stylach, męskie zaś w 5 fasonach.
Ceny za parę zaczynają się od ok 200 Euro,
jednak muszę przyznać, że tak klasycznych i dobrze dopasowanych jeansów ciężko
szukać w śród innych firm. Obecnie w sklepach jeansy są „przekombinowane” jest
na nich dużo przetarć, nacięć, naszywek a nie można znaleźć uniwersalnych
klasycznych spodni, które nadawałyby się zarówno do pracy jak i na imprezę. Ta
marka dostarcza klasycznych produktów.
Marka
jest obecnie sprzedawana we własnych sklepach, przez stronę internetową, we
współpracy z luksusowymi sklepami i butikami towarowymi w ponad 80 krajach na
całym świecie.
Komentarze
Prześlij komentarz