Coraz
chłodniejsze wieczory przypominają nam o nieubłaganie zbliżającej się jesieni.
Nadszedł czas na zakupy jesienno / zimowej kolekcji, a w niej sen z oczu
potrafi spędzić znalezienie ładnej kurtki zimowej. Wiadomo, że musi ona być funkcjonalna
i ciepła, ale za razem powinna ładnie wyglądać. W kurtkach puchowych zawsze
wydajemy się więksi i mniej atrakcyjni. Istnieje jednak firma, która
wyspecjalizowała się w tworzeniu stylowych kurtek zimowych, nazywa się Moncler.
Moncler |
Nazwa
firmy pochodzi od górskiej wioski Monestier-de-Clermont położonej w pobliżu
Grenoble. To właśnie tam przedsiębiorcy René Ramillon i Andrè Vincent znaleźli inspiracje do założenia
firmy w 1952 r. Na początku produkowali nowoczesne jak na tamte czasy śpiwory z
kapturem i wycięciem na twarz. Pomysł szybko chwycił i firma zyskiwała
popularność.
Pierwsze puchowe kurtki zostały stworzone w
celu ochrony pracowników przed zimnem, którzy nosili je na swoich kombinezonach,
w niewielkiej górskiej fabryce. Francuski alpinista Lionel Terray zauważył potencjał
takich kurtek i zaczął współpracować z firmą Moncler, która zaczęła szyć
kurtki, rękawice, spodnie dla alpinistów. Firma od 1955 r. stała się jednym z
czołowych sponsorów wypraw wysokogórskich, dostarczając swoich produktów alpinistom.
W 1980 r nastąpił przełom w rozwoju marki, gdyż firma stworzyła pierwszą kolekcje
ubrań do noszenia, na co dzień, a nie tylko na górskie wyprawy.
Moncler |
W
1980 projektantką firmy została Chantal Thomass, która to stworzyła puchówki w
różnych żywych kolorach z efektem lakierowania, zamieniła zamki z guzikami,
dodała futerkowe obszycia i satynową podszewkę. Kurtki Moncler stały się
produktem luksusowym.
W 2003 firma została wykupiona przez włoskiego
przedsiębiorcę Remo Ruffini, który rozwija markę szukając nowoczesnych materiałów,
pracując nad technikami dopasowania i wprowadzając innowacje. Wszystkie ubrania
marki szyte są w Europie. W 2006r. wypuszczono na rynek pierwszą kolekcje Haute
Couture Moncler Gamme Rouge. Dzięki współpracy z alpinistami firma może doskonalić,
jakość i użyteczność rozwiązań natomiast współpraca ze znanymi projektantami
tj. Giambattista Valli pozwala stworzyć oryginalne i stylowe rzeczy.
Moncler
tworzy pięć różnych kolekcji odzieży: Kolekcja Główna, klasyczna, renomowana mającą
inspirację w archiwalnych wzorach; Moncler Gamme Rouge- kolekcja Haute Couture;
Moncler Grenoble- kolekcja narciarska; Moncler Enfant- dla dzieci; the Special
Projects- innowacyjne wzornictwo.
Ceny
odzieży z marką Moncler niestety nie są niskie. Średnio za kurtkę z głównej
kolekcji należy zapłacić ok 1000 euro, swetry kosztują ok 400 euro. Ceny i
jakość klasyfikują markę w śród jednych z najbardziej luksusowych na świecie.
Sklepy
marki można znaleźć na całym świecie, zwłaszcza w drogich kurortach zimowych.
Firma posiada również sklep internetowy.
Komentarze
Prześlij komentarz