Na polskim rynku odzieżowym dominują
marki europejskie, polskie i amerykańskie. Nie mamy zbyt wielu okazji do
poznania firm azjatyckich. (nie uwzględniając chińskiej taniej produkcji) Na
świecie jedną z najbardziej znanych azjatyckich marek jest Uniqlo.
UNIQLO |
Firma została założona w 1984 r. w Japonii. To
właśnie w tym roku powstał pierwszy sklep firmowy w Hiroshimie. Uniqlo postawiła na produkcję ubrań w stylu
casual oraz wysoką jakość przy rozsądnych
cenach. Na początku firma zbudowała sieć sklepów w Japonii. W 2001 r
rozszerzyła działalność za granice i otworzyła sklepy w Wielkiej Brytanii oraz
Chinach, Hong Kongu, na Tajwanie, Korei Południowej. Obecnie w samej Japonii
posiada ponad 800 sklepów i kontroluje ok 6.5% rynku odzieżowego.
UNIQLO |
Firma sama nadzoruje cały proces od
planowania produkcji, produkcji, dystrybucji i marketingu, aż do sprzedaży ostatecznemu
klientowi. Współpracuje bezpośrednio z dostawcami materiałów na całym świecie, składając
duże zlecenia i zapewnić sobie stały dostęp do materiałów naturalnych światowej
klasy. Kooperuje także z największymi producentami włókien syntetycznych przy
opracowywaniu nowych materiałów funkcjonalnych.
UNIQLO |
Uniqlo podąża za modą dostarczając, co
sezon nowych kolekcji wpisujących się w obowiązujące trendy. Dostarcza ubrań dla kobiet, mężczyzn, dzieci,
ma liniej sportowe i eleganckie. Co ciekawe prawie każdy produkt jest szyty w
kilkunastu kolorach, przez co zawsze można znaleźć coś dla siebie. Jest to typowa
marka odzieży do noszenia, na co dzień tj. C&A, Primark.
Ceny ubrań są bardzo przystępne, t-shity
ok 10 EURO, bluzy 25 EURO, kurtki i płaszcze 100-150 EURO.
UNIQLO |
Warto zwrócić uwagę na wystrój wnętrz
sklepów oraz asortyment. Każdy produkty wykonany jest w kilkunastu kolorach,
rozplanowanie przestrzeni sklepu tworzy niezwykle barwne wnętrze.
Twarzami marki były takie gwiazdy jak Charlize Theron , Orlando Bloom. Dakota
Fanning.
Najbliższy
sklep marki znajduje się w Berlinie, jednak można zamówić ubrania również przez
Internet.
Komentarze
Prześlij komentarz