W ostatnich
czasach ważne stało się społeczna odpowiedzialność biznesu modowego. Firmy odzieżowe
starają się przykładać większa wagę do dobrych warunków pracy, do materiałów nieszkodzących
ludziom i całemu środowisku. Humanitarna
strona biznesu przynosi firmom wymierne korzyści w postaci klientów, którym
zależy na życiu w zgodzie z naturą i etycznymi wartościami. Mimo że podejście
do tych tematów zmieniło się od kilku lat są firmy, które starały się być
przyjazne światu od zawsze. Jedną z takich firma, od początku dbającą o prowadzenie
biznesu w zgodzie z najwyższymi etycznymi wartościami jest Brunello Cocinelli.
![]() |
Brunello Cocinelli |
Nazwa
firmy pochodzi od jego założyciela Brunello Cocinelli, który to w 1985 r
postanowił otworzyć firmę mającą stworzyć świat biznesu bardziej ludzkim. Ten włoski
przedsiębiorca stał się sławny na za sprawą wielokolorowych kaszmirowych
kolekcji. Brunello stworzył filozofie prowadzenia firmy nastawionej na
człowieka a nie na zysk, można to nazwać etycznym kapitalizmem. Firmę otworzył
w 14 wiecznym zamku, w otoczeniu roślin z dbałością o piękno i zachowanie
najcenniejszych elementów historii. Z jego wiary w humanistyczne idee zrodziła się
„Salomeo School of Art and Craft”. Szkoła została założona, aby młodzi ludzie
mieli gdzie się uczyć rzemiosła, krawiectwa, renowacji. Firma liczy obecnie ok 1500 pracowników. Regularnie
otrzymuje tytuły najlepszej na świecie marki z sektora „Cashmere Sportwear”.

Pierwsza kolekcja składała się z kaszmirowych swetrów w 5 kolorach. Swetry
dobrze się sprzedawały, zwłaszcza w Niemczech, dzięki czemu firma zaczęła się rozwijać.
Brunello postanowił specjalizować się w kaszmirze gdyż to wysoce
specjalistyczny produkt, do jego wytworzenia używa się cieniutkich włókien
pochodzących z pod szyi kóz. Filozofią firmy jest humanizm i piękno. Wszystkie
przedmioty tworzone przez firmę, jej otoczenie, miejsca, w której się znajduje
mają dawać poczucie estetyki i obcowania z czymś wyjątkowym niepowtarzalnym.
Dbanie o szczegóły, styl i atmosferę nadaje wyjątkowości wszystkiemu, co
wyjdzie z pod ręki Brunello Cocinelli.
![]() |
Brunello Cocinelli |
Kampanie
marketingowe, sesje zdjęciowe przenoszą nas w bajkowy świat filozofii marki.
Odrywają widza od codzienności a przywodzą na myśl XVIII wieczne zamki,
tajemnicze damy i wytwornych gentelmanów przechadzających się nonszalancko po
swoich posiadłościach. Elegancja w starym stylu jednak idąca z duchem czasu i
trendami tak w skrócie można określić styl marki.
Firma stawia
na jakość produktu i dobre warunki pracy a co za tym idzie cena wyrobów jest
wysoka.Przeciętna
cena płaszcza to ok 5000 USD, swetra ok 3000 USD, spodni ok 1000 USD, sukienki
od 2000-6000 USD za wieczorową kreacje.
Dodatki
takie jak paski, torby, buty, szaliki, krawaty zaczynają się już od 200 USD.
Ubrania
marki można kupić w sklepach na całym świecie oraz w sklepie internetowym.
Komentarze
Prześlij komentarz