Przejdź do głównej zawartości

Brunello Cocinelli

W ostatnich czasach ważne stało się społeczna odpowiedzialność biznesu modowego. Firmy odzieżowe starają się przykładać większa wagę do dobrych warunków pracy, do materiałów nieszkodzących ludziom i całemu środowisku.  Humanitarna strona biznesu przynosi firmom wymierne korzyści w postaci klientów, którym zależy na życiu w zgodzie z naturą i etycznymi wartościami. Mimo że podejście do tych tematów zmieniło się od kilku lat są firmy, które starały się być przyjazne światu od zawsze. Jedną z takich firma, od początku dbającą o prowadzenie biznesu w zgodzie z najwyższymi etycznymi wartościami jest Brunello Cocinelli.

Brunello Cocinelli

Nazwa firmy pochodzi od jego założyciela Brunello Cocinelli, który to w 1985 r postanowił otworzyć firmę mającą stworzyć świat biznesu bardziej ludzkim. Ten włoski przedsiębiorca stał się sławny na za sprawą wielokolorowych kaszmirowych kolekcji. Brunello stworzył filozofie prowadzenia firmy nastawionej na człowieka a nie na zysk, można to nazwać etycznym kapitalizmem. Firmę otworzył w 14 wiecznym zamku, w otoczeniu roślin z dbałością o piękno i zachowanie najcenniejszych elementów historii. Z jego wiary w humanistyczne idee zrodziła się „Salomeo School of Art and Craft”. Szkoła została założona, aby młodzi ludzie mieli gdzie się uczyć rzemiosła, krawiectwa, renowacji.  Firma liczy obecnie ok 1500 pracowników. Regularnie otrzymuje tytuły najlepszej na świecie marki z sektora „Cashmere Sportwear”.





















Pierwsza kolekcja składała się z kaszmirowych swetrów w 5 kolorach. Swetry dobrze się sprzedawały, zwłaszcza w Niemczech, dzięki czemu firma zaczęła się rozwijać. Brunello postanowił specjalizować się w kaszmirze gdyż to wysoce specjalistyczny produkt, do jego wytworzenia używa się cieniutkich włókien pochodzących z pod szyi kóz. Filozofią firmy jest humanizm i piękno. Wszystkie przedmioty tworzone przez firmę, jej otoczenie, miejsca, w której się znajduje mają dawać poczucie estetyki i obcowania z czymś wyjątkowym niepowtarzalnym. Dbanie o szczegóły, styl i atmosferę nadaje wyjątkowości wszystkiemu, co wyjdzie z pod ręki Brunello Cocinelli.


Brunello Cocinelli

Kampanie marketingowe, sesje zdjęciowe przenoszą nas w bajkowy świat filozofii marki. Odrywają widza od codzienności a przywodzą na myśl XVIII wieczne zamki, tajemnicze damy i wytwornych gentelmanów przechadzających się nonszalancko po swoich posiadłościach. Elegancja w starym stylu jednak idąca z duchem czasu i trendami tak w skrócie można określić styl marki.

Firma stawia na jakość produktu i dobre warunki pracy a co za tym idzie cena wyrobów jest wysoka.Przeciętna cena płaszcza to ok 5000 USD, swetra ok 3000 USD, spodni ok 1000 USD, sukienki od 2000-6000 USD za wieczorową kreacje.
Dodatki takie jak paski, torby, buty, szaliki, krawaty zaczynają się już od 200 USD.


Ubrania marki można kupić w sklepach na całym świecie oraz w sklepie internetowym. 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

7 For all Mankind

Ciężko wyobrazić sobie współczesną modę bez takiego elementu jak jeansy. Powstało tysiące wariacji na temat jeansów, różne rodzaje krojów, przetarć, dekoracji spowodowały, że prawie każdy ma w swojej szafie, chociaż jedną parę. W Polsce przyzwyczailiśmy się do kilku marek, które specjalizują się w ich szyciu tj. Levis, Lee, Wrangler i Big Star. Od kilku lat w USA zapanowała moda na niszowe marki jeansów.  Modele często szyte są na zamówienie, w małych seriach, w użyciem nowoczesnych technik, przez co ich cena jest znacznie wyższa od standardowych produktów z sieciówek.  7 For all Mankind Jedną z takich marek, która staje się konkurencją dla największych amerykańskich graczy tego rynku jest 7 For all Mankind.  Firma powstała w 2000 r w Los Angeles z inicjatywy trzech właścicieli: Michael Glassera, Peter Korala i Jerome Dahana .  Dahan i Glasser to projektanci jeansów, którzy pracowali w branży odzieżowej od lat.   7 For All Mankind była pierwszą...

Yamamay

Za oknem coraz cieplej a my zaczynamy odczuwać nadchodzące lato. Wraz ze zbliżającymi się wakacjami zauważamy potrzebę zakupu nowej garderoby w tym kostiumu kąpielowego. Rynek oferuje najróżniejsze fasony, bikini, tankini, kostiumy jednoczęściowe i dwuczęściowe. Chcąc się wyróżnić na plaży warto zainteresować się kolekcją firmy Yamamay. Yamamay Yamamay Firma narodziła się w 2001 roku z pomysłu Gianluigi Cimmino, który silnie wierzył w potencjał wzrostu rynku bielizny i świata handlu detalicznego.  Jego ojciec w 2001 założył firmę Inticom S.p.A która zajmowała się produkcją odzieży. Firma prowadzona jest przez włoską rodzinne Cimmino. Intensywnie rozwiana dystrybucja i sprzedaż osiągana jest dzięki specjalnie założonej akademii Yamamay. Każdy z franczyzobiorców musi odbyć kilkutygodniowe szkolenie teoretyczne i praktyczne, aby móc prowadzić nowy sklep. Yamamay Yamamay Firma skupia się na produkcji bielizn...

Hobbs London

W Polsce marki brytyjskie nie są zbytnio popularne. Główną angielską firmą odzieżową, która jest u nas dostępna to Mark & Spencer. Najpopularniejsza brytyjska sieć odzieżowa kojarzy się przeważnie z kobietami dojrzałymi, lubiącymi klasykę i stonowany styl. Bardziej nowoczesny styl prezentuje firma Hobbs London. Fanką marki jest m.in. Kate Middleton, która nosi m.in. płaszcze z kolekcji firmy. Hobbs London  Pierwszy sklep Hobbes został otwarty w 1981 r w Londynie. Na początku zajmował się jedynie szyciem i sprzedażą wysokiej jakości butów, jednak firma z roku na rok się rozrastała. Dziś jest synonimem brytyjskiego stylu a w jej kolekcjach znajdziemy całą damską garderobę i dodatki. Hobbs London  Hobbs London  Zespół projektowy ma za zadanie stworzyć niedrogie ubrania, które będą stanowiły namiastkę luksusu. Stroje projektowane i tworzone są w Londynie, natomiast obuwie szyte jest we Włosze...