Trudno
wyobrazić sobie latem polskie ulice bez okularów przeciwsłonecznych, w
szczególności najbardziej rozpowszechnionej marki Ray Ban. Zakup jednej pary to
wydatek kilkuset złotych, jednak chęć podkreślenia swojego statusu dzięki marce
jest wciąż bardzo silna w społeczeństwie. Poza tą najbardziej popularną marką
możemy dostrzec oprawki Guccci, Versace, D&B. Jest to chociażby namiastka luksusu,
na którą raz na kilka lat można sobie pozwolić. Niewielu jest jednak znawców
mody, którzy chcieliby nosić okulary jednej z najlepszych światowych marek ale
nie znanej w Polsce szerszemu kręgu odbiorców. Jedną z takich firm jest Etnia
Barcelona.
![]() |
Etnia Barcelona |
Historia
firmy zaczyna się od Fulgencio Ramo, który był dziadkiem założyciela Etnia
Barcelona i który to zaraził pasją do okularów całą rodzinę. Fulgencio pracował
przez wiele lat w fabryce okularów w Barcelonie, aż wreszcie postanowił
stworzyć swoją własną fabrykę w Poble Sec w latach 50-tych. Jego dwie córki co
sobotę przychodziły do zakładu aby mu pomagać. Ojciec nauczył je dyscypliny,
ciężkiej pracy i pasji do okularów, aby potem mogły przejąć po nim stery w
firmie. Drugie pokolenia zaczęło rozwijać projekty, produkcje i dystrybucję okularów
w całej Hiszpanii. Pod koniec lat 90tych do firmy dołączył wnuk Fulgencio 17-letni
David Pellicer, który to wniósł powiew świeżości i nadał młodzieńczości marce.
David
wprowadził kolor do akcesoriów, które zawsze były brązowe lub czarne. Czerwone
lub żółte okulary nie istniały przedtem, ani okulary, które łączyły dwa lub
trzy kolory. Dlatego postanowił stworzyć markę odróżniająca się od tych istniejących
na rynku. Marka Davida skupiała się na idei bycia człowiekiem wolnym,
wieloetnicznym i multikulturowym. Stworzył śmiałe projekty dla różnych typów
ludzi, które podkreślały osobowość poszczególnych twarzy i miały dopasowany kształty
i kolory do urody. Rodzina Pellicer miała tradycję wysokiej jakości standardów
produkcyjnych, które są widoczne we wszystkich okularach pochodzących z fabryki
Etnia Barcelona. 70-cio letnie dziedzictwo rodziny, poświecenie i zamiłowanie do
produktu pozwoliło stworzyć jedną z najlepszych marek okularów na świecie.
![]() |
Etnia Barcelona |
Szkła
produkowane są z czystego kryształu jedną z najbardziej zaawansowanych i
nowoczesnych metod. Oprawki wykonane są z naturalnego octanu- materiał wykonany
z bawełny, który jest znany ze swojego komfortu i plastyczności. Marka
kontroluje proces projektowania i produkcji całej gamy materiałów i kolorów co
sezon.
Etnia
Barcelona także odnawia i przetwarza trendy z przeszłości, które tworzą nowe
kolekcje w stylu „vintage”.
Marka czerpie
inspiracje ze sztuki, kultury, podróży, mody. Formowanie każdej kolekcja
zaczyna się twórczym procesem komponowania elementów, począwszy od materiałów a
skończywszy na kolorach. Aby budować jedną z najbardziej kreatywnych marek
firma zaprasza do współpracy znanych fotografów i artystów. Okulary Etnia noszą
największe gwiazdy tj. Cate Blanchett, Jay Z, Beyonce.
![]() |
Etnia Barcelona |
Ceny
okularów przeciwsłonecznych zaczynają się od 150 EURO. W podobnej cenie można
kupić oprawki do okularów korekcyjnych jednak należy doliczyć koszt szkieł w
zależności od parametrów ceny mogą być bardzo zróżnicowane.
Okulary
można kupić przez Internet oraz w licznych sklepach firmowych i multibrandowych
na całym świecie.
Ja posiadam okulary Ray-Ban i jestem z nich bardzo zadowolona. Dobrze się je nosi i fajnie wyglądają na buzi :)
OdpowiedzUsuń