Projektanci
tworząc kolekcje potrafią czerpać inspiracje w najróżniejszych elementów np.
natury, architektury, orientalnych kultów. Znajdują myśl przewodnią swoich
projektów i tworzą kolejne elementy. Równie często w ten sam sposób marki
czerpią inspirację do tworzenia swojego niepowtarzalnego stylu. Rozpoznajemy
firmy sportowe, szyjące ubrania eleganckie lub etniczne albo młodzieżowe. Jedną
z bardziej oryginalnych marek, na której styl miały wpływ takie ikony mody i
muzyki jak Lou Reed, Kurt Cobain, Lenny Kravitz czy Woody Allen jest Sartore.
![]() |
Sartore |
Historia
firmy zaczęła się w 1930 r od małego zakładu szewskiego w Breil- sur- Roya, w
wiosce nieopodal Nicei. 2 dekady później w 1959 r Paul Sartore otworzył swoją
pierwszą fabrykę wraz z żoną Marcelle. Ich pierwsza kolekcja składała się z butów
sportowych i do jazdy konnej. Odniosła niebywały sukces na rynku. Paul wraz z
żoną stanowili zgrany team, on projektował buty a one zarządzała firmą. Wkrótce
stworzyli druga markę Esquire, w której to znalazły się ręcznie szyte mokasyny
zgodnie z angielską i amerykańską tradycją oraz kolekcja damska butów do jazdy konnej.
W latach 70 tych zaprojektowali oryginalne stylizowane chodaki, ale to, co
sprawiło że kolekcje były nowoczesne to prostota oraz podwójne, potrójne a
nawet poczwórne lakierowanie skór. Sartore zawsze poszukiwał najlepszych
rzemieślników skór i patyn, którzy wspieraliby go w rozwoju firmy. Małżonkowie
przekazali wiedzę swoim córkom, które poszukując nowych inspiracji zakochały
się we włoskim stylu i przeniosły do kolekcji obuwia.
Dołączyły
do firmy w 1978 r kiedy to zaczął się bum na modę „ready to wear” i Sartore tworzył swój indywidualny charakterystyczny
styl. W 1980 r firma odkrywa estetykę kowbojską i etniczną, które z powodzenie wdraża
w nowe modele butów. Lata 90te w modzie
przyniosły inspirację stylem japońskim i nową inna sylwetką, przez co firma
szybko straciła klientów i musiała zamknąć fabrykę. W 2000 r postanowiła jednak
odbudować markę i stworzyła pierwszą kolekcje unisex.
![]() |
Sartore |
Firma
od zawsze dbała o najwyższą jakość produkcji, na którą składają się takie elementy
jak: szlachetne materiały , naturalna skóra i kolory , tradycyjne rzemiosło i
eleganckie współczesne wzornictwo. Sartore znaczy komfort, rzetelność wykonania,
najlepsze skóry, ręczne wykonanie i patynowanie. Dyrektor artystyczna Catherine
Sartore eksperymentuje z różnymi rodzajami skór np. strusią, z krokodyla, z
jaszczurki. Firma umiejętnie łączy tradycje z nowoczesnym wzornictwem. Buty
adresowanie są do nowoczesnych, niezależnych i silnych kobiet, które reagują na
otaczające je świat. Z humorem, rokowymi detalami i dyskretną elegancją inspirują
się trendami muzycznymi, rockiem, soulem, grangem, kinem, japońską poetyką.
![]() |
Sartore |
Ceny
butów kształtują się następująco: długie kozaki- od 600 Euro, krótkie botki i
sztyblety- od 500 Euro, torebki- od 150 Euro.
Buty
można nabyć w oficjalnym sklepie internetowym na stronie marki.
Komentarze
Prześlij komentarz